Helsingin sähköyhtiö Helenin päästöt ovat lähes yhtä suuret kuin koko Suomen henkilöautoliikenteen yhteensä. Nyt vihreät helsinkiläisen Emma Karin johdolla vaativat koko Suomea velvoittavaa lakia sähköautojen latauspisteiden rakentamisesta.
 
images.jpg
 
Ivalossa sijaitseva rivitaloyhtiö voi rakentaa uudet kaapeloinnit vaativat ja siten huippukalliit latauspisteet, mutta kuinka pitkään sähköauton akku kestää talvella -30 asteen pakkasella, kun matkat ovat pitkiä ja autoa pitää myös lämmittää. Ivalolaisella naisella alkavat synnytyspoltot, mutta isän autosta loppuu akku ennen kuin hän ehtii saada vaimonsa Sodankylän Shellille synnyttämään!
 
Päästökaupan 30 suurinta Suomesta 2018
Laitoksen todennetut hiilidioksidipäästöt tonneissa
Laitos päästöt:
 
Raahen terästehdas 4 025 353
Porvoon jalostamo 2 709 561
Hanasaari B - voimalaitos 1 270 179   Helsinki
Salmisaaren B - voimalaitos 864 730  Helsinki
Vuosaaren B-voimalaitos 839 447       Helsinki
 
Suomen viiden suurimman päästöyrityksen joukossa on siis heti kolme helsinkiläisen sähköyhtiö Helenin voimalaitosta, jotka halpaa venäläistä kivihiiltä käyttämällä ovat taanneet kaupungille jopa 300 miljoonan euron vuosittaiset voitot.
 
Eikö näin ollen olisi vähintäänkin kohtuullista, että vihreä- gretalainen Emma Kari ajaisi Helsingin kaupunginvaltuustossa läpi päätöksen, jolla tuo latauspisteiden rakentaminen määrättäisiin aloitettavaksi välittömästi Helsingissä. Samalla kaupungille annettaisiin 60 vuorokautta aikaa vaihtaa kaikki ne tuhannet omat autonsa sähköautoiksi. Kotipalvelu, vanhushoito, pysäköinninvalvonta, etc. Huomatkaa minun reiluna Lapinmiehenä antavan Helsingille enemmän aikaa tuohon, kuin mitä nämä Karit ja Tuppuraiset antavat Unkarille, Puolalle ja Tsekille aikaa ottaa miljoona muslimipakolaista.
 
Helsingissähän etäisyydet ovat lyhyet ja sähköautot sopivat juuri siihen lyhyiden matkojen suhaamiseen. Samalla voisimme nähdä miten tuo homma toimii, kun vaikkapa Kalliossa pitää laittaa samalla hetkellä tuhansia autoja pikalataukseen. Kaikki sähkölinjat pitää vetää uusiksi voimalaitokselle asti, koska tuo hetkellinen kuormitus vaatii ranteen vahvuiset kaapelit. Helsingin kivihiilivoimalat eivät välttämättä edes pysty tuottamaan koko kaupungin sähköautojen vaatimia tehoja, joten he voivat katkaista asuintalojen sähköt muutamaksi tunniksi aamulla ja illalla. Se ei ole helsinkiläisille kuitenkaan mikään moraalinen ongelma, koska he ovat jo päättäneet ilmastonmuutoksen takia viedä lihan ja maidon lapsilta ja vanhuksilta.
 
 
Tosin helsinkiläinen sähköautoilija on sitten hiilisähköautoilija ja päästöt vain kasvavat!