Olen vähitellen ruvennut epäilemään, että tämän suurella vaivalla väsäämäni blogin ne  vähätkin lukijat pitävät minua idioottina. Noin masentavan asian tiedostaminen sairastuttaa nopeasti ihmisen ja hän rupeaa juomaan, masentuu siitä vain lisää ja  putoaa viimein pois koko yhteiskunnasta.


Me rakennustyöläiset olemme kuitenkin henkisesti ja fyysisesti vahvaa porukkaa, joten taas uuden lisäonnettomuuden saapuessa jo muutenkin rankkaan elämäämme, meistä löytyy kuitenkin vielä aina se yksi lisävaihde.


Viime viikolla kävelin metsässä ympyrää, kun kuulin käen kukkuvan. Siitä sainkin heti uuden idean tämän ”blogimasennukseni” poistamiseksi. Käkihän ei rakenna itse omaa pesää vaan munii toisten lintujen pesiin, missä huolehtivainen vieras lintupariskunta hautoo ja ruokkii poikasen. Samalla tavallahan minäkin voisin viedä ajatukseni kommentteina toisiin blogeihin haudottaviksi ja varsinainen idea olisi kuitenkin aina minun suuri mietelmäni.


Olen jo testaillut tätä Uuden Suomen Puheenvuoro- palstalla ja hyvin on mennyt. Siellä kun jaetaan pisteitä hyvistä kommenteista, niin on mukava huomata saaneensa parhaat pisteet kymmenien kommentoijien joukosta. Palstalla esiintyy kansanedustajia, julkisuuden henkilöitä ja kaikenlaisia intellektuaaleja ( vrt naali). Jollain vessakirjoituksen tasoisella yhden lauseen törkeydellä saa paljon pisteitä, mutta itse olen pyrkinyt laadukkaampaan kommentointiin.


Tämä on kevyt ja halpa harrastus. Verrattuna toiseen harrastukseeni raviurheiluun, niin  tämä on huomattavasti vähemmän hermoille käypää touhua.