Suomessa etsitään nyt kissojen ja koirien kanssa uusia vientiyrityksiä, koska entisiä ollaan lyömässä kiinni. Valtio tulee eri kanavia myöten satsaamaan satoja miljoonia entisten nokialaisten työllistämiseen. Saksassa Nokia maksaa irtisanotuille moninkertaiset korvaukset, joten siellä ei sellaiseen ole tarvetta. Suomessa yritysten kansainvälinen kilpailukyky on turvattu, mutta se on tehty työntekijöiden kustannuksella. 

Venäjä on ilmoittanut kiinnostuksensa suomalaisten kranaatinheitinvaunujen ostoon. Se haluaisi ostaa niitä 500 kpl ja kaupan arvo voisi olla jopa miljardi €uroa. Niin suuri sotilasmahti ei kuitenkaan tee mitään vain 500 vaunulla, joten ne hyviksi havaittuaan Venäjä voisi ostaa niitä samantien moninkertaisen määrän.


images?q=tbn:ANd9GcSo_pE3e5bc5p8SToryQQd

Vihreät ja muut tahot tulevat kuitenkin vastustamaan kauppoja, koska aseet voisivat päätyä diktaattorien ja terroristien käsiin. Talvisodan kokemuksista voimme kuitenkin päätellä Venäjälle myytyjen aseiden saattavan paremminkin päätyä takaisin suomalaisten käsiin. Jos ei kerran omaa armeijaa saa varustaa, niin myydään todennäköiselle viholliselle sellaisia vaunuja, joihin meillä on toiset virta- avaimet ja ammuksia valmiina.

images?q=tbn:ANd9GcTLVKIio1bAC_L2A-RlNFn

Ruotsi on aseviennin suurvalta ja sen viennin arvo on 1, 5 miljardia €uroa vuodessa. Maksammehan mekin tosin kreikkalaisten aseostoja, mutta se on jollain kummalla tavalla vain solidaarisuutta. Suomessa vedotaan noissa Venäjän aseostoissa taas johonkin EU- direktiiviin ja Ruotsi ja Ranska myyvät sinne omia vehkeitään.

Espoon metron jatkossa olisi saatavissa halvalla nopeaa kasvua ja työpaikkoja. Mikäli taas nuo 5 asemanväliä jätetään nyt rakentamatta, niin ei niitä olla aloittamassa taas kymmeniin vuosiin. Nyt siellä on koneet, miehet ja organisaatiot valmiiksi paikalla, joten urakan jatkaminen olisi helppoa. Pitkin merenrantaa kulkevan metrolinjan varrelle syntyisi valtavasti asuintalojen, toimistojen ja kauppakeskusten rakentamista. Kaupunkirakenne tiivistyisi ja tuhansia pieniä palveluyrityksiä perustettaisiin. Valtionosuus olisi vain reilut 200 milj €, mutta eihän Suomesta tuollaisiin hankkeisiin löydy varaa!

images?q=tbn:ANd9GcSf7r39fwLHd0XNnELtNmm

 

Tässä alhaalla on Espoon Leppävaara ennen metromaisen kaupunkiradan valmistumista ja sen jälkeen. Tuo räjähdysmäinen kasvu tapahtui vain alle kymmenessä vuodessa. Olin itse lähes koko ajan mukana sitä rakentamassa, joten mulle on turha tulla!

images?q=tbn:ANd9GcTwIignK8Agp-wx16degcYimages?q=tbn:ANd9GcQMQAFZb1f2QxugZJPMN8N