Britannia lähtee lokakuussa EU: sta ilman sopimusta, koska EU ei suostu enää neuvottelemaan. Samalla tavallahan sitä Neuvostoliitostakin lähdettiin aikoinaan ovet ja vähän muukin paukkuen.

Britannian lähdön myötä EU: n asukasluku pienenee 13% ja sen 13 miljardin maksut jäävät myös pois. Silti tynkä- EU vain kasvattaa budjettiaan!

Britannian arvioidaan joutuvan eron takia pulaan, koska se tuo kolmanneksen kuluttamistaan elintarvikkeista. Boikottien myötä Venäjä kielsi maataloustuotteiden tuonnin ja nyt se on jo maailman suurin vehnän ja monien muidenkin viljakasvien viejä. Brexit voikin siis olla piristävä tekijä brittien maataloudelle.

Mutta entäs sitten maatalouden ylituotannosta kärsivä EU, jolta katoaa taas suuret markkinat!

Kanaalin tunnelissa kulkee päivittäin parhaillaan 400 junaa molempiin suuntiin, joten ei se sopimukseton tila kauaa voi kestää. Niitä pitää tehdä virkamiestasolla pikavauhtia ja silloin ei ehditä kysellä Macronin ja kumppaneiden mielipiteitä asioista. Tullimiehellä voi olla 10 000 elävää sikaa ja kalkkunaa kuljettava juna kopin edessä, joten sopimuksen pitää syntyä tunnissa.

Eurooppaministeri Tytti Tuppurainen uhkailee Unkaria ja Puolaa EU- tukien leikkaamisella ja Antti Rinne väläyttelee Suomen vähentävän omia maksujaan Unionille. Kummankin asian taustalla lienee se tosiasia, ettei sitä rahaa vain ole!

Britanniasta tulee nyt esimerkki EU: sta lähtevästä maasta ja sen menestystä seurataan tarkasti. Kiinalle olisi aivan pikkujuttu korvata lainoilla ja investoinneilla Puolan ja Unkarin tukien menetykset, heidän investointipankissaan kun oli muutama vuosi siten 800 miljardia irtorahaa.

EU maksoi Turkille miljardeja, jotta se pysäyttäisi maan kautta kulkevan pakolaisvirran. Samoin Välimeren kautta Italiaan tuleva loputon pakolaisvirta saatiin pysäytettyä kovaotteisen sisäministeri Matteo Salvinin ansiosta. Nyt Suomi on sisäministeri Ohisalon johdolla aivan väkisin avaamassa tätä Välimeren reittiä uudelleen ja rakentamassa suoraa ilmasiltaa Libyasta Suomeen. Sieltä riittäkin sitten tulijaa enemmän kuin kela vetää.