Espooseen rakennettiin 21 km lyhyt metronnatsa ja se ryssittiin totaalisesti. Tuo säälittävä Länsimetron pätkä pitäisi sulkea vuosiksi, jotta se saataisiin rakennettua sellaiseksi kuin oikeat metrot maailmassa ovat.

Kiinaan on rakennettu jo 26.869 km luotijunaratoja, jotka korvaavat suoraan savuttavan lentoliikenteen. Ei ole matkoja, eikä odotuksia lentokentillä, vaan suoraan keskustasta keskustaan kiitävät huippunopeat luotijunat. USA: ssa on vasta 54 km luotijunien rataa!

Kiinan Shenzhenin ( 10 milj. as. ) kaupungissa jo kaikki 16. 000 kaupungin bussia kulkevat sähköllä ja pian myös kaupungin 22. 000 taksia ovat sähkökäyttöisiä. Sama kehitys lienee jo muissakin Kiinan kaupungeissa, mutta Suomen surkean lehdistön minnapetteri- toimittajat kertonevat siitä vasta 10 v kuluttua.

Espoon Suomenojalla on kolme voimalaa, joista kaksi toimii maakaasulla. Nuo kaasuputket kulkevat Helsingin ohi, mutta Helsingin voimayhtiö Helen ei muuttanut omia voimaloitaan kaasulle. Sen kaksi voimalaa polttavat venäläistä kivihiiltä ja tahkoavat jopa 300 miljoonaa euroa vuodessa voittoa Helsingin kaupungille.

Suomessa ollaan pian verotuksella pakottamassa ihmisiä ostamaan sähköautoja. Miten muutaman tonnin kotteroilla ajavat ihmiset pystyisivät ostamaan vähintään 30. 000 € maksavia sähköautoja. Ei tietysti mitenkään, mutta tarkoitus onkin vain kerätä maaseudulta satoja miljoonia Helsingin ilmaiseen joukkoliikenteeseen ja kaiken maailman oodeihin. 

Oodi on hieno rakennus ja kannatan tuollaista rakentamista, mutta taas ne sadat miljoonat valtion rahaa menivät Helsingin joutilaiden oleskeluhuoneeseen. Olisi edes ollut kunnon kirjasto!

Tällä kirjoituksella oli tarkoitukseni osoittaa kuinka lapsellista, kyynistä, turhanpäiväistä ja pirullista Helsingin tynnyrissä kasvaneiden vihreiden ilmastovouhotus on. Oman arvioni mukaan en onnistunut kovin hyvin.