Kannatan paikallista sopimista, koska yhä useammin Suomen asioista päätetään Brysselissä. Ja kirvesmiehenä minä kannatan etenkin palkkojen paikallista sopimista, koska nykyisin rakennusalan palkoista sovitaan Tallinnassa.

Ulkomainen halpatyövoima on nyt levinnyt jopa Ivaloon asti. Kunnan koulukeskusta rakennetaan ulkomaisella halpatyövoimalla, mutta samaan aikaan se sama kunta maksaa valtiolle sakkoja omista työttömistään!

Kaikkihan on vain tahdosta kiinni. Nuorena miehenä minä olin taas kerran lähtenyt vaeltamaan kuin sopuli ja saavuin eteläiseen K: n kaupunkiin. Siellä oli rakenteilla suuri voimalaitos, joka oli kaupungin oma työmaa. Siinä vaiheessa olin jo käyttänyt (juonut) rahani, joten menin työmaalle töitä kysymään. Vastaava mestari sanoi miehiä kyllä tarvittavan, mutta vaikean työllisyystilanteen takia oli sovittu otettavan vain oman kaupungin miehiä. Hän kehotti kuitenkin kysymään vielä työmaan luottamusmieheltä ja hetken minua silmäiltyään tämä toivotti minut tervetulleeksi (elävien) joukkoon.

Monta vuotta sitten minä olin TSV/Luottamusmies satojen miesten työmaalla. Työehtosopimusneuvottelut olivat jumissa, joten Rakennusliitto julisti ylityökiellon. Työmaalla jopa puolet oli virolaisia, vironvenäläisiä ja mitä lie foinikialaisia. Nämä tulivat oikein kehumaan minulle, kuinka heille oli tarjottu paljon ylitöitä "vain suomalaisia koskevan ylityökiellon takia".

Minä sitten kyselin asiaa monilta pomoilta, mutta he eivät suostuneet sanallakaan kommentoimaan asiaa. Siispä minä tartuin puhelimeen ja "päästin Liiton hurtat irti". Liiton edustajat olivat sitten  sanelleet kovat ukaasit työmaan johdolle. Siitähän syntyi helvetillinen meteli ja henkilööni kohdistuva vainoaminen, jonka aikana työkaverini tosin ehdottivat: "pannaan sitten työmaa kokonaan kiinni". Homma kuitenkin selvisi, ylityökielto toimi monikulttuurisesti ja minä olin mukana jopa näiden pomojen seuraavilla työmailla.

Tämän tarinan pointti oli se, että Li Anderssonin ja muiden viherfeministien mukaan toimintani oli varmaan  rasismia. Sattuneista syistä Rakennusliiton ylin johto on jo ajat sitten eronnut Vasemmistoliitosta.

Työläisiä "edustavat" (ei enää) Vasemmistoliitto ja demarit vaativat yleissitovuutta, mutta samalla ne vaativat rajatonta ulkomaalaisen halpatyövoiman tuontia. Ne kun puolustavat vain julkisen sektorin työntekijöiden (naisten) oikeuksia ja olettavat kokoomuksen haalivan kymmeniä tuhansia halpatyöntekijöitä vain miesvaltaisille aloille. Vähän aikaa sitten uutisoitiin Suomen päiväkoteihin tulleen muutamia työntekijöitä Espanjasta ja Kreikasta (EU) ja eiköhän heti alan ammattiliitto protestoinut.

Li Andersson 2013:

  • Ensi vuonna suunnataan puoli miljardia Helsinki-Vantaan
    laajentamiseen, asuntojen rakentamiseen sekä teiden ja ratojen
    kunnossapitoon, eli miesvaltaisille rakennusaloille. Tämä on osoitus
    siitä, miten tärkeässä elvytyskeskustelussa huomio suunnataan aina
    miesvaltaisiin teollisuus- ja rakennusaloihin. Kuntien osalta taas, joissa töissä olevista 430 000 henkilöstä 4/5 on
    naisia
    , hallitus haluaa säästää miljardin karsimalla tehtäviä ja toinen
    miljardi kuntien “tuottavuutta” nostamalla.
  •  
  • Li Anderssonin logiikka etenee seuraavasti: koska 80 % kuntien ja valtion maksamista palkoista menee jo nyt naisille, tarvitaan lisää julkista elvytysrahaa naisvaltaisille aloille, koska naisten osuus kakusta ei ole vielä riittävän suuri. Henry Laasanen.
  •  
  • Tämä hallitushan laittoi nyt 1400 miljoonaa euroa (!!!?) ylimääräistä rahaa kunnille, vaikka Helsingin kaupunkikin oli 600 miljoonaa ylijäämäinen. N- A Näkkäläjärvi.