Minä olen lukenut Nelson Mandelan muistelmat ja olin läsnä Helsingin työväentalolla Mandelan vieraillessa siellä ja Suomessa. Kuten myös eräs hyvä ystäväni oli joskus Suomen suurlähettiläänä Etelä- Afrikassa.

Olen myös katsonut eteläafrikkalaisen opiskelijajohtaja Steve Bikon elämästä kertovan elokuvan, jossa Biko sanoi: valkoiset sanovat: mustat ovat apinoita, jotka pitäisi opettaa käyttämään veistä ja haarukkaa. Jörn Donnerhan käytti myöhemmin täsmälleen samaa ilmaisua perussuomalaisista, mutta minä paljastin sen alkulähteen kansanedustaja Reijo Tossavaiselle.

Minä olen siis Etelä- Afrikan erikoisasiantuntija, oikein intellektuOlli (vrt. intellektuElli).

Nyt Mainos tv kertoo Etelä- Afrikan tilanteesta väitöskirjan tehneen Raakel Inkerin mielipiteistä, jotka näyttävät tietysti olevan aivan oikeita. Mustien puolue ANC ja ennen kaikkea presidentti Jacob Zuma pilasivat Nelson Mandelan hienon perinnön.

En tiedä jäikö Maikkarin toimittajalta pois, tai onko tilanne muuttunut Raakel Inkerin väitöskirjan jälkeen, mutta pahalta näyttää nyt tässä kyllä, kuten Estonian perämies lausui viimeisessä viestissään.

Etelä- Afrikassa on nimittäin jonkinlainen "talouden vapaustaistelijat" EFF kommunistinen puolue saamassa jo 20% kannatuksen ja sen johtaja julistaa avoimesti kansankokouksissa ja videoilla Kill the boer (tappakaa valkoiset!).

Siinä on Li Anderssonin Vasemmistoliiton sisarpuolue kyseessä ja hänen mielestäänhän Hamasin (tappakaa juutalaiset) terroristit ovatkin niitä uhreja ja se onkin Israel tekemässä kansanmurhaa Gazassa. Kaiken huipuksi Andersson vaati Suomea liittymään Etelä- Afrikan esittämään ja Israelin tuomitsevaan YK- päätökseen.

Pistin tuohon kuvankin, jotta Li Andersson ja Paavo Arhinmäki saavat tulostaa idolinsa seinilleen. Katsokaa linkin videolta Anderssonin ja Arhinmäen monikulttuurisuuden hienoutta.

malema-sydafrika-feature.jpg

Li Anderssonin kaltaiset kanat vastustavat kaikenlaista maskuliinisuutta ja partriarkaalisuutta suomalaisissa miehissä, mutta ovat aivan vauhkoina avoimesti ja lainsäädännöllä naisia sortavien muslimien ja patriarkaalisen islamin perään. Siitä voisi lausunnon antaa ainoastaan kirjanoppinut psykiatri, mutta nyky- Suomessa hänenkin on viisainta pitää se vain omana tietonaan.