Pisararata olisi ollut vain lyhyt kääntymistunneli tyhjille Helsingin paikallisjunille, mutta maksanut vähintään Espoon metron verran ( 1. 000 milj. euroa). Nyt Helsinkiin matkustavien kyyti viivästyy 5- 70 sekuntia, mutta siinä ajassahan voi vaikka opiskella pakkoruotsia tai guggenheimia!

Pk- Helsingissä asuu miljoona suomalaista (alle 20 % kansasta) ja Muu- Suomessa yli 4. 5 miljoonaa suomalaista ( yli 80 % Suomen sankarikansasta), mutta jostain syystä helsinkiläiset kuvittelevat kaikkien valtion rahojen kuuluvan heillle.

Helsinki- Vantaan lentoasemalle on viimeisten 10 vuoden aikana syydetty tuhansia miljoonia euroja valtion rahaa, mutta mikä on sen taloudellinen hyöty? Konkurssin partaalla heiluva Finnair lentää puolityhjillä koneillaan Aasiaan ja muutakin lentoliikennettä vedetään Suomen ilmatilaa saastuttamaan. Vihreät emma karit kieltävät historiallisen Yrjönkadun uimahallin saunasta puukiukaan, mutta seuraavana päivänä he vaativat taas tuhat miljoonaa euroa tuolle savuiselle ja meluisalle lentokentälle.

Miljardibisneksiä pyörittävät kiinalaiset liikemiehet käyvät Helsinki- Vantaan lentoasemalla kusella ja ihmettelevät tuon lentosataman leveyttä ja hienoutta. He eivät tiedä sen olevan vain Potemkinin kulissi, jonka takana on suttuinen venäläistyylinen pikkukaupunki. He eivät matkusta rapistuneeseen Tapiolaan, jonka suuruuden aika oli ja meni jo 40 v sitten. Nämä kiinalaiset eivät myöskään mene katsomaan Shanghain sisarkaupunkia Espoota, missä he voisivat Espoon keskus ( Downtown ) nimisessä paikassa nähdä pitkien leipäjonojen välissä  kaamean homeisen betonirakennuksen. Se on homevaurioiden vuoksi 10 vuotta tyhjillään ollut Espoon kaupungintalo ja sen kohtaloa mietitään vielä ainakin seuraavat 10 vuotta.

Ja jos he menisivätkin, heitä syytettäisiin ihmiskaupasta, ihmisoikeuksien rikkomuksista ja Tiibetin kansan kulttuurisesta kansanmurhasta. McDonaldsin edessä vihreät mellakoitsijat esittäisivät nämä ankarat syytökset ja sen jälkeen nuo maailman taloutta pyörittävät kiinalaiset karkotettaisiin maasta.

Pk- Helsingissä on aina jotain kehäteiden ( 1, 2, 3 ) perusparannuksia, kehäratojen rakennuksia, Espoon metroja, Olympiastadionin remontteja, lentoaseman 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ja 8- vaiheen työmaita ja niihin pitää tulla verovaroja HETI. 

Sen sijaan Rautaruukkiin, Outokumpuun, Sokliin, Talvivaaraan, metsäteollisuuteen etc  ja niiden tarvitsemiin liikennehankkeisiin  ei saa sijoittaa centtiäkään valtion rahaa, vaikka ne työllistävät 700. 000 ihmistä ja niistä tulee leijonanosa valtion verotuloista. Valtio pistää nyt kymmeniä miljoonia Talvivaaraan, mutta se  on jo saanut sieltä 400- 500 miljoonaa euroa ja tulee vuosikymmenien toiminnan aikana saamaan tuhansia miljoonia. Otaksun minä, ja otaksukaamme kaikki niin!

Seuraava hallitus on mitä todennäköisimmin Keskustan, Perussuomalaisten ja Sdp: n muodostama Maa- ja Työkansan hallitus. Sen ministerit tulevat Oulusta, Keminmaalta, Espoosta, Sallasta, Kotkasta etc. Helsinkiläiset putoavat kaikki oppositioon puolueesta riippumatta ja Suomi pääsee viimeinkin vaurastumaan. Se Muu- Suomi siis.    

Lisäys:

Olihan tuohon Pisararataan suunniteltu tietysti muutama asemakin, mutta niillä ei ole mitään merkitystä, koska koko rata tulisi jo rakennetun metron alle. Hanketta perustellaan nimenomaan tuon Helsingin aseman ahtaudella. Heksinkiläisen Kalle Isokallion mukaan hän ei näe mitään syytä rakentaa koko Pisararataa.

Espoon metro valmistuu jo reilun vuoden kuluttua ja sen jälkeen pk- seudun taloudellinen painopiste siirtynee tuon meren rannalla mutkittelevan radan varteen. Siellä on tilaa rakentaa mitä vain, kun taas jo täydessä Helsingissä sallitaan ainoastaan 10- kerroksiset rakennukset. Helsinkiin jää ainoastaan kymmeniä tuhansia nuhjuisia valtion virkamiehiä, jotka ostavat hiirenharmaat pukunsakin käytettyinä.