Miksi Suomen Lapissa ei järjestetä samanlaisia härkätaisteluita kuin Espanjassa? Ensimmäisenä tulee tietysti mieleen tämä riittävän aggressiivisten härkien puuttuminen. 

Porohärkäkin tarkoittaa kuohittua urosporoa ja jotenkin se kuvaa laajemminkin tätä sukupuoletonta suomalaista yhteiskuntaa ja menikö luontokin siinä munien pesuveden mukana. Vain pihasusi jäi ja sillä helsinkiläiset haluavat näyttää maskuliinisuuttaan maalaislapsille.

Olen itse usein kutsunut poroa hankiantiloopiksi, koska tahtoisin asian olevan niin. Jokainen poron ja antiloopin joskus telkussa nähnyt tietää niiden sukulaiseksi luulemisen tai toivomisen olevan mieletöntä, mutta täytyyhän sitä Lapinmiehen jotenkin voida olla ylpeä kotiseudustaan.

Härkätaisteluita ei siis voida tuoda Suomeen, mutta moneen kertaan maailman parhaaksi rankattua peruskoulua voidaan viedä ulkomaille? Ruotsalaiset ovat kouluamme matkiessaan hankkineet opettajatkin Suomesta ja aina kaukaisiin arabimaihin asti ovat suomalaiset kansankynttilät matkustaneet Peruskouluamme viemään.

Mutta viimeaikaisten tapahtumien perusteella tiedämme yhä selvemmin, että suomalainen El Poro ei ole sama kuin espanjalainen El Toro ja samalla tavalla suomalaista peruskouluakaan ei voida viedä ulkomaille. Tosin eräällä työmaalla oli kuubalainen kirvesmies ja yhdessä kahvilla käydessämme esittelimme itsemme aina noilla nimillä pienen pullapuodin naisille.

Alppilan yläasteella miesopettaja poisti selästä työntämällä häiriköivän oppilaan ruokalasta ja naisrehtori lupasi opettajalle potkut. Aluksi mediassa ja keskusteluissa ihmeteltiin opettajan ankaraa kohtelua, mutta se vaimeni nopeasti, koska oppilas paljastui maahanmuuttajataustaiseksi.

Huhtikuun alussa oikeamielinen rehtori erosi työstään ja siirtyi åpettamaan Kauniaisiin, kun taas miesopettajan potkut ovat vain vahvistusta vailla. Näin suomalainen peruskoulu on kotikentällään hävinnyt 2- 0 monikulttuurisen Alppilan yläasteen oppilaille.

Näin ollen voimmekin todeta suomalaisen peruskoulun (Pisa 1.) menestyksen perustuvan hyvin suurelta osin nimenomaan hyvään oppilasainekseen, ei siinä munattomilla opettajilla suurta sijaa ole. Hyvät vanhemmat, hyvä päivähoitosysteemi ja omalta osaltaan tietysti hyvät opettajatkin.

 Espanjalainen El Toro voittaa suomalaisen El Poron mennen tullen omalla kotikentällään, mutta Lapin keväthangilla sillä ei ole mitään mahdollisuuksia meidän hankiantilooppiamme vastaan.

Ja jotta välttyisin rasismisyytöksiltä, niin liitän mukaan todistusaineistoa kuvien muodossa.

poro-normal.jpg

Tässä menee El Poro (hankiantilooppi) omassa luontaisessa elinympäristössään, täällä meidän kauniissa Impivaarassamme.

 Hanka-%20antilooppi-normal.jpg

Tässä taas on enämpi Afrikassa viihtyvä Hanka- antilooppi. Nimensä se on saanut masaikielen sanasta hankala; arvaamaton, päällekäypä.

el%20toro-normal.jpg

Tässä jolkuttelee Espanjan ja sen siirtomaiden kuuluisa El Toro. Tunnettu tuotemerkkinäkin ja varsinkin viinapullojen kyljissä. Meillä Suomessa sellainen ei onnistuisi, koska niin maskuliinisuuden kuin viinankin mainostaminen on ankarasti kiellettyä.

piha%20susi-normal.jpg

Tässä puolestaan on niin paljon hellyyttä ja ymmärrystä osakseen saanut Iso Pihasusi, joka ei ole sataan vuoteen syönyt yhtään pientä suomalaista lasta. Tiedustelin Kelasta vastaavaa lukua mummojen osalta, mutta siltä osin tilastot ovat salaisia. Toistaiseksi ne ovat syöneet vain suuria metsästyskoiria maalaistalojen pihoista, mutta niitähän riittää varmasti vielä toiset sata vuotta!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nyt on jo seuraava päivä, mutta jatkamme aiheesta. Suomessa kaavaillaan nyt subjektiivisesta päivähoidosta luopumista ja se on törkeää lasten oikeuksiin puuttumista.

Muualla maailmassa lapset pannaan jo 3- vuotiaina kovan kurin esikouluihin, mutta meillä esiopetusta antavat akateemisen koulutuksen saaneet lastentarhanopettajat. Pehmein keinoin ja leikkien avulla he johdattavat lapsoset oppimaan uusia asioita.

Nyt tämä oikeus ollaan poistamassa työttömien lapsilta. Miten joku työtön kirvesmies osaa leikittää ja opettaa pientä tytärtään, kun samaan aikaan pitäisi TE- keskuksen määräyksestä käydä kyselemässä töitä virolaisilta ja venäläisiltä rosvofirmoilta ja koko elämä ja olemassaolo on katkolla.

Maahanmuuttajista taas monet eivät vie lapsiaan päivähoitoon, koska kotihoidontuki on korkea ja he haluavat lapsen säilyttävän oman kulttuurinsa. Näin monet mamu- lapset kasvavat ulkomaisia tv- kanavia katsellen ja kouluun mennessään he eivät osaa sanaakaan suomea.

Heitä on yhä enemmän ja nimenomaan Suomessa syntyneitä. Kielitaidottomuuden lisäksi he eivät tiedä mitään suomalaisesta tasa- arvosta ja ihmettelevät kun meillä tyttö voi vastata luokassa ennen poikaa.

Kaikkien lasten oikeus päivähoitoon on siis taattava ja maahanmuuttajien lapsille tehtävä pehmeästi pakolliseksi. Kuukauden loma tarhasta on lapsille silti tärkeä, kirvesmieskin pärjää sen ajan selvinpäin.

Subjektiivisessa päivähoidossahan nimenomaan luodaan perusta sille palkitulle peruskoululle.