28. 02. 1986 kello 20. 00 Helsingborgista tuleva juna pysähtyi Tukholman asemalla. Junasta astui ulos keskikokoinen, ruskeatukkainen, ruskeasilmäinen, auringon paahtama ja konkonenäinen mies. Kuka tahansa olisi veikannut häntä heti jugoslavialaiseksi. Miehellä oli selässään iso reppu ja hänen seurassaan oli hermostuneen näköinen nuori blondi.

Samana iltana kello 22. 00 tuo sama mies nähtiin ravintola Tennstupetissa Odengatanilla, vain muutaman korttelin päässä Tunnelgatanilta.

Mutta myös tuona samaisena iltana, 28. 02. 1986 Olof Palme murhattiin tällä Tunnelgatanilla, joka nykyään tunnetaan nimellä Olof Palme gatan.

Mistä minä olen tietoni saanut ja pystynkö todistamaan mitään? Voin koska tahansa hankkia puolikymmentä todistajaa, koska minä olin tuo junasta noussut mies!

Voiko se olla pelkkää sattumaa! Kyllä voi, koska tuona päivänä olimme silloisen naisystäväni kanssa tulossa pitkältä (6- 7 vk)  Espanjaan, Marokkoon, Ranskaan ja muutamaan muuhun Euroopan maahan kohdistuneelta lomareissulta.

Mutta minä en todellakaan ampunut Palmea, ei nyt ruveta syyttelemään tavallista ihmistä noin julmasta teosta! Nuo samaiset todistajat voivat kertoa senkin, jos nyt oikein tiukille vetää. En halua Christer  Pettersonin kohtaloa. Lisäksi olin aina ihaillut Palmea, kuten ihailen vieläkin.

Tuona iltana menimme erään tuttavapariskunnan luo syömään ja juomaan, yövyimme siellä ja kävimme illalla mainitsemassani Tennstupetissa olusilla. Minähän olin nimittäin aikaisemmin asunut Stockholmissa, joten tuo hieno kaupunki oli minulle tuttu ja minulla oli siellä monia ystäviä.

Aamulla tämä isäntämme Jussi räväytti huoneemme oven auki: jokos siellä on herätty, tulkaa aamiaiselle sieltä ja Olof Palme on muuten murhattu.

Olin aina pitänyt tätä Jussia hölösuuna, mutta tuo aamunavaus ylitti kaiken aikaisemmin kuulemani. Pöydällä oli kuitenkin uusin Dagens Nyheter, jonka koko etusivu kirkui uutista ja uskottavahan se oli.

Tällainen tapaus tuli mieleeni, kun televisiossa alkoi uusi sarja Olof Palmen murhasta.

Missä olit, kun Olof Palme murhattiin? Missä olit, kun John Lennon murhattiin? kysytään aina kaverusten kesken.

Tässä oli nyt kuitenkin selitykseni tähän Palmen tapaukseen ja Lennonin murhaajahan saatiin kiinni! Tapaus Ibrahim Shkupollin aikaan olin kyllä taas paikan päällä Sellossa, mutta sekin tapaus on katsottu kokonaan selvitetyksi. Ja kerran löysin työmaalta naisen ruumiin, mutta itsemurhaksi katsottiin sekin. 

Nyt tuli kyllä niin viikatemiesmäinen olo, että on paras mennä nukkumaan.